hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|ایجاد گذر ورزش‌ها و بازی‌های بومی در جشنواره اقوام و عشایر

قم|ایجاد گذر ورزش‌ها و بازی‌های بومی در جشنواره اقوام و عشایر

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: ایجاد گذر ورزش زورخانه‌ای، بازی‌های بومی و هاکی که از ورزش‌های اصیل و فراموش‌شده ایرانی به‌عنوان نمونه‌هایی از فرهنگ اصیل ایرانی در بخش ورزشی جشنواره اقوام و عشایر است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم؛ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برگزاری گذر بازی و ورزش‌های اصیل ایرانی در جشنواره اقوام و عشایر، اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای، بازی‌های بومی و هاکی که از ورزش‌های اصیل و فراموش‌شده ایرانی است،‌ به‌عنوان نمونه‌هایی از فرهنگ اصیل ایرانی در بخش ورزشی این جشنواره با مخاطبان بسیاری روبه‌رو شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه برای نخستین بار ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در بوستان‌های سطح شهر به معرض نمایش و استفاده عموم مردم درآمده است، گفت: توضیح و تشریح ابزار و آداب و این ورزش و نیز اجرای نوجوانان و جوانان ازجمله ویژگی‌های این برنامه است که موجب استقبال و رضایت عموم شهروندان گردیده است.

مقیمی با گرامیداشت دهه کرامت، تصریح کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و سوق دادن شهروندان به فرهنگ اسلامی و ایرانی در مناسبت‌های دینی و ملی و ایام فراغت مردم، یکی از سرفصل‌های جدی خدمات فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم است که مورد تأکید بزرگان، نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری نیز قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نمایش و ترویج هویت‌های فرهنگی جامعه به شهروندان و البته زائران، که موجب تشویق به گرایش و جهت‌گیری عمومی به سمت آنها می‌شود، از اهداف فرهنگ شهروندی است که با برنامه مشخص و مستمر در طول سال دنبال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم به بی‌سابقه بودن جشنواره اقوام و عشایر در قم اشاره کرد و با تأکید بر مشارکت هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و هیئت بازی‌های بومی و محلی و هیئت هاکی،‌ خاطرنشان کرد: ارائه خدمات رایگان و مشارکتی از اهداف ترویجی ما در حوزه فرهنگ است و در کنار این خدمات،‌ اصرار داریم تا گروه‌های سنی مختلف به‌ویژه کودکان،‌ نوجوانان و جوانان بتوانند رابطه پایداری را با مدیریت شهری در حوزه فرهنگی،‌ هنری،‌ ورزش و اجتماعی داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد